Eğer bir web siteniz var ve başarılı değilse, bu yazımız tam
sizin için. İster e-ticaret, ister kurumsal web sitesi, isterse kişisel blog
olsun, hiç farketmez. Arama motorlarında başarının birçok kuralı vardır. Bu
kuralları yerine getirmediğiniz takdirde başarılı olmanız mümkün olmaz. Bir web
sitesi için başarı isteniyorsa, karşılığında büyük bir emek sarf etmek
gerekiyor. Hele ki firmanızın ya da web sitenizin başarılı olmasını istediğiniz
sektör veya topluluk, rekabetçi bir alandaysa, işiniz daha zor olacak.
Arama motorları insanlar tarafından geliştirilen yapay
zekalar ile çalışan çok gelişmiş sistemlerdir. Bu sistemlerde başarılı olmanın
iki yolu vardır.
1-
Ücretli çalışma (Arama motoru reklamları)
2-
Organik çalışma (Seo – arama motoru
optimizasyonu)
Ücretli Çalışma (Arama
Motoru Reklamları)
Tüm arama motorlarının reklam uygulamaları mevcuttur. Fakat
en çok kullanılan reklam uygulaması haliyle Google’ın hizmeti olan Adwords’dur.
Yandex ve Bing’in de elbette reklam uygulamaları var ama dünya üzerinde en çok
kullanılan arama motoru Google olduğundan, reklam konusunda da Google bu
sektörde 1. Sırada. Adwords reklamları ile tamamen bitmiş bir web sitesini
birkaç saat içerisinde istenen tüm kelimelerde arama sonuçlarının en başında
göstermek mümkün. Yatırılan reklam bedeli yüklüyse de işiniz daha kolay
olacaktır. Yatırılan paranın karşılığında alacağınız müşteri etkileşimi ile kat
kat daha çok para kazanmanız mümkündür.
Fakat Adwords reklamları biraz nankördür. Paranız bittiği
an, iş de biter. Telefonlarınız çalmaz. Web sitenize kimse girmez. Trafik biter
haliyle etkileşim de bitmiş olur. Yalancı bir başarıdır reklamlar. Tabii ki
yapılmalıdır. Fakat web sitelerinin sadece reklam üzerinden gitmesi hayati bir
hata olacaktır.
Bir web sitesi, kendi alanı ne olursa olsun, organik
aramalarda da görünmeli, gerektiği kadar kendi gücü ile web site sahibine para
kazandırabilecek seviyede olmalıdır. Eğer bir web sitesi reklam kesildiği anda
etkileşim yönünden bitiyor ve iş getirmiyorsa, o web sitesi mali yükten başka
bir şey değildir. Reklamlar, kampanyadır. Kampanyalar belli zamanlarda
uygulanan sunni çalışmalardır. Web sitenizin gerçek başarısı ancak seo ile
olabilir.
Organik Çalışma (Seo –Arama
Motoru Optimizasyonu)
Yukarıda da anlattığımız gibi, seo, bir web sitesinin gerçek
başarıya ulaşması adına çok önemli bir araçtır. Düzgün içeriklere sahip, güncel
ve gerektiği gibi arama motoru optimizasyonu yapılan her web sitesi başarıya
ulaşır. Bu sayede, web sitesinin ulaştığı her başarı, reklam maliyetlerinin
düşmesini sağlar.
Seo çalışması yapmayan web siteleri ise, kullanıcı
etkileşimi alabilmek için, mecburen reklam yani ücretli bir şekilde çalışma
yapmak zorundadır.
Güncel ve Kaliteli
Web Sitesi
Yazı, ürün, görsel, blog veya haber. Web sitenize hangi
içeriği girerseniz girin hiç fark etmez. Bunların hepsi arama motorlarında
başarınız için bir etken olacaktır. Fakat baştan sağma değillerse. Bu yüzden,
bunun otomatik denetlenebilmesi için bir seo eklentisi kullanmak mantıklıdır.
Eğer bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız, çeşitli seo eklentileri ile bu
sorunu çözebilirsiniz. Eğer farklı bir yazılım ile çalışıyorsanız,
yazılımcınıza, arama motorları kriterlerini web sitenizde gözetecek bir seo
eklentisi geliştirmesini istemeniz gerekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder