Web Sitesi Başarısında Güncellik ve Kalite


Eğer bir web siteniz var ve başarılı değilse, bu yazımız tam sizin için. İster e-ticaret, ister kurumsal web sitesi, isterse kişisel blog olsun, hiç farketmez. Arama motorlarında başarının birçok kuralı vardır. Bu kuralları yerine getirmediğiniz takdirde başarılı olmanız mümkün olmaz. Bir web sitesi için başarı isteniyorsa, karşılığında büyük bir emek sarf etmek gerekiyor. Hele ki firmanızın ya da web sitenizin başarılı olmasını istediğiniz sektör veya topluluk, rekabetçi bir alandaysa, işiniz daha zor olacak.
Arama motorları insanlar tarafından geliştirilen yapay zekalar ile çalışan çok gelişmiş sistemlerdir. Bu sistemlerde başarılı olmanın iki yolu vardır.

1-      Ücretli çalışma (Arama motoru reklamları)
2-      Organik çalışma (Seo – arama motoru optimizasyonu)

Ücretli Çalışma (Arama Motoru Reklamları)

Tüm arama motorlarının reklam uygulamaları mevcuttur. Fakat en çok kullanılan reklam uygulaması haliyle Google’ın hizmeti olan Adwords’dur. Yandex ve Bing’in de elbette reklam uygulamaları var ama dünya üzerinde en çok kullanılan arama motoru Google olduğundan, reklam konusunda da Google bu sektörde 1. Sırada. Adwords reklamları ile tamamen bitmiş bir web sitesini birkaç saat içerisinde istenen tüm kelimelerde arama sonuçlarının en başında göstermek mümkün. Yatırılan reklam bedeli yüklüyse de işiniz daha kolay olacaktır. Yatırılan paranın karşılığında alacağınız müşteri etkileşimi ile kat kat daha çok para kazanmanız mümkündür.
Fakat Adwords reklamları biraz nankördür. Paranız bittiği an, iş de biter. Telefonlarınız çalmaz. Web sitenize kimse girmez. Trafik biter haliyle etkileşim de bitmiş olur. Yalancı bir başarıdır reklamlar. Tabii ki yapılmalıdır. Fakat web sitelerinin sadece reklam üzerinden gitmesi hayati bir hata olacaktır.
Bir web sitesi, kendi alanı ne olursa olsun, organik aramalarda da görünmeli, gerektiği kadar kendi gücü ile web site sahibine para kazandırabilecek seviyede olmalıdır. Eğer bir web sitesi reklam kesildiği anda etkileşim yönünden bitiyor ve iş getirmiyorsa, o web sitesi mali yükten başka bir şey değildir. Reklamlar, kampanyadır. Kampanyalar belli zamanlarda uygulanan sunni çalışmalardır. Web sitenizin gerçek başarısı ancak seo ile olabilir.

Organik Çalışma (Seo –Arama Motoru Optimizasyonu)

Yukarıda da anlattığımız gibi, seo, bir web sitesinin gerçek başarıya ulaşması adına çok önemli bir araçtır. Düzgün içeriklere sahip, güncel ve gerektiği gibi arama motoru optimizasyonu yapılan her web sitesi başarıya ulaşır. Bu sayede, web sitesinin ulaştığı her başarı, reklam maliyetlerinin düşmesini sağlar.
Seo çalışması yapmayan web siteleri ise, kullanıcı etkileşimi alabilmek için, mecburen reklam yani ücretli bir şekilde çalışma yapmak zorundadır.

Güncel ve Kaliteli Web Sitesi

Yazı, ürün, görsel, blog veya haber. Web sitenize hangi içeriği girerseniz girin hiç fark etmez. Bunların hepsi arama motorlarında başarınız için bir etken olacaktır. Fakat baştan sağma değillerse. Bu yüzden, bunun otomatik denetlenebilmesi için bir seo eklentisi kullanmak mantıklıdır. Eğer bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız, çeşitli seo eklentileri ile bu sorunu çözebilirsiniz. Eğer farklı bir yazılım ile çalışıyorsanız, yazılımcınıza, arama motorları kriterlerini web sitenizde gözetecek bir seo eklentisi geliştirmesini istemeniz gerekiyor.




Yorumlar