Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya da E-Ticaret

Günümüzde sosyal paylaşım siteleri insanların günlerinin büyük bir bölümünü geçirdikleri alanlar olmaya başlamışlardır. Sayıları her geçen gün artan sosyal paylaşım siteleri, güncel oldukları gibi milyonlarca ziyaretçi aldıkları için reklam yapma konusunda uygun alanlardandır. Bu alanlardan yapılan site paylaşımları veya sayfa paylaşımları arama motorları tarafından anlık olarak görülmektedir. Bu sayede durağan çalışan bir e-ticaret veya web sitesini hareketlendirmek hiç de zor değildir.
Tabi bu işlemleri düzenli ve abartmadan günlük belli periyodlarla yapmak gerekir. Örnek verecek olursak, x sosyal paylaşım sitesinde sitenizin linkini paylaştınız. Eğer aynı linki defalarca ve dakikalar içerisinde tekrar tekrar paylaşırsanız o sitenin robotları sizi spam olarak algılayacak ve sizi engelleyeceklerdir. Bu yüzden robotların filtrelerine takılmadan ve sosyal paylaşım sitelerinde ki insanları rahatsız etmeden düzenli bir şekilde siteniz ve içeriğini paylaşmanız gerekir.
Sosyal paylaşım kanallarında ki üyelikleriniz de sadece siteniz ve içeriğinde ki linkler değil, orada ki insanlarla etkileşim içerisine girmeniz çok faydalıdır. Bir ürün paylaşımı sonrası, o ürüne yapılan yorum ve verilen hızlı cevap, müşteri açısından oldukça etkili bir dijital pazarlama stratejisidir. Bu hareketinizle müşterinizin güvenini çok kolay bir şekilde kazanabilirsiniz.
Sosyal paylaşım sitelerinde yapılacak bir diğer pazarlama modeli ise, çapraz hesaplarla ürün tanıtımı yapmaktır. Sattığınız ürün bayanlara hitap eden bir ürünse eğer, bir kaç ayrı hesaptan farklı bayan pazarlamacılar eşliğinde yaptığınız çalışma oldukça fayda sağlar. Bu hem firmanıza olan güveni artırır, hem de daha fazla kullanıcı ile buluşmanızı sağlar.
Dijital Pazarlama

Normal bir web siteniz var ve sosyal medya üzerinden firmanızı tanıtmak istiyorsunuz. Sadece sosyal medya hesaplarından değil, web sitenizde oluşturduğunuz sosyal alanları da bu sitelerde paylaşmanızı öneririz. Bu sayede hem siteniz güncel kalacak hem de ziyaretçilere sitenizin adresini unutturmayacaksınız. Sosyal medya hesaplarından sitenizin adresinin yer aldığı ve içerisinde düzgün grafikler olan banner (Tasarım resimleri) paylaşmanızda oldukça etkilidir. Zira görsellik, yazılı reklamdan daha etkilidir.
E-Ticaret siteleriniz de sattığınız ürünlerin altında sosyal medya sitelerinin paylaşım butonları kesinlikle olmalıdır. Müşterileriniz özgür bir şekilde beğendikleri ürünleri sosyal medya kanallarından arkadaşlarına tavsiye etmelidirler. Ürünlerinizin altına yorum bölümünü de açmanız da ayrıca etkilidir. Bu yorumlar ile müşteri güveni kazanmanız çok kolay olacaktır.


Yorumlar